Σούπερ μάρκετ: Απώλεια εσόδων 8% στο επτάμηνο.

 Το ταμείο παρέμεινε μείον στα σούπερ-μάρκετ και το φετινό επτάμηνο, με την απώλεια εσόδων να διευρύνεται στο 8%, ενώ ακόμα μεγαλύτερη υποχώρηση καταγράφεται σε επίπεδο όγκου πωλήσεων η οποία αγγίζει το 12%, όπως προκύπτει από τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών IRI για το διάστημα Ιανουαρίου-Ιουλίου που παρουσιάζει η ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ. Η πορεία των πωλήσεων των σούπερ μάρκετ αντικατοπτρίζει με ιδιαίτερα εμφατικό τρόπο η επίπτωση που έχει η συνεχιζόμενη ύφεση στην καταναλωτική συμπεριφορά, καθώς όπως υποδεικνύουν τα ίδια στοιχεία, όλες οι κατηγορίες προϊόντων κινούνται στο «κόκκινο», ακόμα και όσες μέχρι πρόσφατα θεωρούντο «ανελαστικές» δαπάνες. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι από τις έντεκα βασικές κατηγορίες καταναλωτικών αγαθών που εξετάζει η IRI, το μεγαλύτερο χτύπημα δέχεται η κατηγορία των γαλακτοκομικών, η οποία υποχωρεί κατά 12% σε αξία και κατά 13,6% σε όγκο. Σημαντική πτώση 9,4% σε αξία και 13,5% σε όγκο καταγράφεται και στα τυποποιημένα μακράς κυρίως διάρκειας τρόφιμα, όπως τα ζυμαρικά, τα όσπρια και οι κονσέρβες, τα οποία μέχρι και πέρυσι κατέγραφαν αυξητική πορεία. Αντίστοιχα και τα κατεψυγμένα τρόφιμα βλέπουν τις πωλήσεις τους να υποχωρούν κατά 8,3% σε αξία και 13,3% σε όγκο. Ωστόσο, όπως αναφέρουν οι αναλυτές της IRI η ιδιαίτερα δυσμενής εικόνα που παρουσιάζει στο επτάμηνο έχει αρχίσει να αποκλιμακώνεται. Ήδη έπειτα από ένα σκληρό δίμηνο Μαΐου-Ιουνίου που καταγράφηκαν τα υψηλότερα ποσοστά μείωσης της αξίας 14% και 14,5% αντίστοιχα, τον Ιούλιο περιορίζονται οι απώλειες, με τον μήνα να κλείνει συνολικά για την αγορά των σούπερ μάρκετ με πτώση εσόδων 2,9%. 

Share: