Γιατί είναι παράνομη η σύμβαση για το Ελληνικό

 
 
Κατατέθηκε στη Βουλή προς κύρωση η από 14-11-2014 σύμβαση Αγοραπωλησίας Μετοχών της εταιρίας «ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΑΕ» και η από 19.7.2016 τροποποιητική σύμβαση. Με την ψήφιση αυτή προστίθενται και άλλες παραβιάσεις στο μακρύ κατάλογο των παρανομιών που αφορούν την επίμαχη σύμβαση καθώς:
  • Δεν έχει τελεσιδικήσει η διαδικασία ελέγχου της σύμβασης στο Ελεγκτικό Συνέδριο,
  • Δεν έχει εγκριθεί Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΣΜΠΕ) ούτε έχει γίνει διαβούλευση με το ενδιαφερόμενο κοινό και επομένως παραβιάζεται για μία ακόμη φορά η Οδηγία 2001/42/ΕΚ της Ευρωπαϊκής ένωσης.
  • Βρίσκεται εν εξελίξει Εισαγγελική έρευνα για την εκτίμηση της αξίας του παραχωρούμενου ακινήτου.
  • Το Φθινόπωρο εξετάζεται από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο η με αριθμό πρωτοκόλλου 0694/30-6-2015 αναφορά μας, η οποία ήδη έχει κριθεί παραδεκτή και μπορεί να ακυρώσει τη σύμβαση.
Επισημαίνουμε ότι η έγκριση της σύμβασης από την Κυβέρνηση και τη Βουλή εκθέτει το Ελληνικό κράτος σε πιθανή διεκδίκηση αποζημιώσεων από την εταιρεία σε περίπτωση μη ικανοποίησης κάποιας εκ των αναβλητικών αιρέσεων που διέπουν την σύμβαση ή και ακύρωση της σύμβασης για άλλους λόγους, εκ των οποίων οι τρείς αφορούν δικαστικές αποφάσεις.
Το Ελληνικό δημόσιο με την υπογραφή της σύμβασης αυτής θα έχει άμεσα ζημία της τάξης των 1,7 δις (2δις πλην 300 εκ. που είναι η άμεση προκαταβολή του επενδυτή). Το τίμημα έχει οριστεί στο εξαιρετικά χαμηλό ποσόν των 915 εκ. το οποίο καθώς θα καταβληθεί σε βάθος 10 ετών έχει παρούσα αξία περ. 576 εκ. €. Το δημόσιο θα εξαναγκαστεί να δαπανήσει άμεσα περίπου 1,5 δις για την μετεγκατάσταση 69 υπηρεσιών του και αργότερα τουλάχιστον άλλα 500 εκ για τις αποζημιώσεις στα καζίνο Λουτρακίου και Πάρνηθας.
Το ΤΕΕ (σύμβουλος του Δημοσίου)εκτίμησε την επενδυτική αξία του Ελληνικού στα 3 δις € καθώς και οι δύο πραγματογνώμονες που όρισε ο Εισαγγελέας έχουν αντίστοιχα εκτιμήσει την αξία του Ελληνικού στο 1,5 δις ( ο κ. Αναματερός) και ο στα 2,3 δις ( ο κ. Μελάς).
Επίσης ενημερώνουμε ότι στις 15.9.2016 κατετέθη στο Ελεγκτικό Συνέδριο αίτηση αναθεώρησης της με αριθ. 1784/2016 Απόφασης του VI Τμήματος, η οποία έκρινε σύννομη τη σύμβαση. Η αίτηση υπογράφεται από τον Ευρωβουλευτή κ. Νίκος Χουντή και μέλη της Επιτροπής μας.
Οι αιτούντες επικαλούμαστε άμεσο και σπουδαίο έννομο συμφέρον για την άσκηση της παρούσας αναθεώρησης. Επειδή η κρινομένη σύμβαση δεν είναι μια οποιαδήποτε συνήθης δημόσια σύμβαση. Επηρεάζει άμεσα και καθοριστικά την ζωή όλων των κατοίκων του Λεκανοπεδίου κατά τρόπο δραματικό και μη αναστρέψιμο και αυτό σε συνθήκες κλιματικής αλλαγής:
1. επειδή δομεί τον χώρο του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού και της Παράκτιας ζώνης του Αγίου Κοσμά με μια ένταση που δεν έχει προηγούμενο στα πολεοδομικά χρονικά της χώρας μας και
2. επειδή σε μια πόλη που έχει ανάγκη, σε συνθήκες κλιματικής αλλαγής, από περίπου 50.000 στρέμματα πρασίνου για να επιβιώσει, θυσιάζεται στο βωμό του άκρατου κέρδους ο τελευταίος ελεύθερος δημόσιος χώρος της και αυτό χωρίς να τηρηθούν τα προαπαιτούμενα που ορίζουν Συνθήκες, Συμβάσεις, Οδηγίες της Ε.Ε καθώς και το Σύνταγμα και η Ελληνική νομοθεσία.
Η Lamda Development αποκτά στο Ελληνικό Δικαιώματα Επιφανείας για 99 έτη (!) και ποσοστό
30% εξ αδιαιρέτου κατά πλήρη κυριότητα, νομή και κατοχή. Κατ’ ουσίαν ιδιοποιείται σκανδαλωδώς το δημόσιο ακίνητο.
Σύμφωνα με το σχέδιο Foster, που συνοδεύει τη σύμβαση, στο Ελληνικό θα δημιουργηθεί μια νέα εσωστρεφής ιδιωτική πόλη 27.000 κατοίκων και δόμησης 3-3,6 εκατ. τ.μ. Στις χρήσεις περιλαμβάνονται κατοικία διαφορετικών ειδών, τουριστικά καταλύματα, καζίνο και συνοδές χρήσεις, κτίρια γραφείων, λιανικό εμπόριο και τεράστια πολυκαταστήματα, κτίρια υγείας - πρόνοιας, ιδιωτικό πανεπιστημιακό συγκρότημα, άλλα κτίρια εκπαίδευσης, πολιτισμού, αθλητισμού.
Η εσωστρεφής αυτή πόλη απομονώνει όσους θα κατοικήσουν εκεί, παρέχοντας όλες τις δυνατές εξυπηρετήσεις. Στις ζώνες που γειτνιάζει με ενεργές οικονομικά περιοχές των πέριξ δήμων, λειτουργεί ανταγωνιστικά προς αυτές, καθώς δημιουργεί νέες εκτεταμένες ζώνες γραφειακών χώρων, πολυκαταστημάτων κ.λπ. Πρόκειται για μία ιδιωτική πόλη η οποία θα χρηματοδοτείται από το Ελληνικό Δημόσιο ως προς τις δημοτικές υπηρεσίες και τις κοινόχρηστες λειτουργίες.
Στο κορεσμένο οικολογικά Λεκανοπέδιο όπου η Προσαρμογή στην Κλιματική Αλλαγή είναι απαγορευτική σε νέα δόμηση και στην καρδιά των παράκτιων και γειτονικών δήμων, όπου υπάρχει ήδη τεράστια φούσκα ακινήτων, η φερόμενη ως επένδυση αποτελεί μια καταστροφική οικολογικά βόμβα με τεράστιες επιπτώσεις για την οικονομία της περιοχής, ευρύτερα του Λεκανοπεδίου.
Η νέα ιδιωτική πόλη θα προσελκύσει για ορισμένες, προσιτές οικονομικά λειτουργίες, καταναλωτές από τους κατοίκους των πέριξ δήμων και όλο το Λεκανοπέδιο, πλήττοντας τις ήδη συρρικνωμένες οικονομικές δραστηριότητες της Αττικής. Τα νέα κτίρια γραφείων, τα malls και λοιπά καταστήματα στον άξονα της Βουλιαγμένης και το πλήθος των κατοικιών του σχεδίου Foster θα οδηγήσουν σε οριστικό μαρασμό τη σημερινή αγορά ακινήτων και σε πτώχευση τις σχετικές επιχειρήσεις. Οι νέες κακοπληρωμένες και ανασφάλιστες θέσεις εργασίας θα δημιουργηθούν στα ερείπια των μικρών και μεσαίων οικοδομικών, εμπορικών και τουριστικών επιχειρήσεων, της μισθωτής εργασίας, της αυτοαπασχόλησης και των συμπληρωματικών εισοδημάτων από ενοικίαση.
Ένα τεράστιο εργοτάξιο θα λειτουργεί για δεκαετίες, δημιουργώντας μόνιμη επιβάρυνση τόσο στις λειτουργίες της πόλης και της ζωής των κατοίκων όσο και στον τομέα του τουρισμού.
Είναι εξαιρετικά σημαντικό ότι για πρώτη φορά παραχωρείται αρχαιολογικός χώρος σε ιδιώτη. Η αρχαιολογική υπηρεσία δεν θα μπορέσει να συνεχίσει τις εργασίες της και κυρίως η δόμηση εκατομμυρίων τ.μ. θα αποτρέψει οριστικά την ανασκαφή - ανάδειξη των αρχαίων πόλεων Αλιμούντος, Αιξωνής, Ευωνύμου.
 
Όσον αφορά την αίτηση αναθεώρησης εκτός των ανωτέρω επικαλούμαστε:
Α. τι το άρθρο 35 παρ. 5 του ν.4129/1973 περί Ελεγκτικού Συνεδρίου όπως τροποποιήθηκε είναι αντισυνταγματικό της, επειδή όχι μόνο ψηφίζονται νόμοι που προσκρούουν στις διατάξεις του Συντάγματος και οδηγούν στην κατάλυση αυτού αλλά και δρομολογεί και αυτή η πλήρης κατάργηση του φυσικού δικαστή (άρθρο 8 Συντάγματος) με την πιεστικά επιζητούμενη από τους δανειστές πλήρη ποινική και αστική ασυλία του ΤΑΙΠΕΔ και του Υπερταμείου εκποίησης όλης της δημόσιας και ιδιωτικής περιουσίας προκειμένου να γεμίσει ο Πίθος των Δαναΐδων του δημοσίου χρέους.
Β. Ότι εσφαλμένα το Ε.Σ. αποφάσισε ότι δεν κωλύεται η κύρωση – υπογραφή της σύμβασης επειδή λαμβάνει ως δεδομένη την αξία του Ελληνικού παρά το γεγονός ότι για το θέμα αυτό αλλά και για όλες τις άλλες παραβάσεις/παραβιάσεις που αναφέρονται στην αίτηση μας εκκρεμεί:
1) Εισαγγελική έρευνα για την εκτίμηση της αξίας του παραχωρούμενου ακινήτου,
2) Η με αριθμό πρωτοκόλλου 0694/30-6-2015 αναφορά μας στην Επιτροπή Αναφορών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου η οποία ήδη έχει κριθεί παραδεκτή και εξετάζεται τον Φθινόπωρο, σχετικά με:
  • Την καταπάτηση του άρθρου 107 και επόμενων της ΣΛΕΕ (πρωτογενούς δικαίου της Ε.Ε) γ
  • Την μη εφαρμογή της διεθνούς σύμβασης του Aarchus
  • Την καταπάτηση της Ευρωπαϊκής Σύμβασης της Φλωρεντίας για την προώθηση της προστασίας των τοπίων
  • Την παράκαμψη της Οδηγίας 92/43/ΕΟΚ και της συνθήκης της Βαρκελώνης που αναδεικνύουν τα λιβάδια Posidonia
  • Τη μη εφαρμογή της Οδηγίας 2001/42/ΕΚ, επειδή δεν ακολουθήθηκε η απαιτούμενη διαδικασία για την Στρατηγική Περιβαλλοντική Εκτίμηση (ΣΠΕ)

Η αποδοχή ενός παράνομου καταχρηστικού, απεχθούς και επονείδιστου χρέους - όπως διαπιστώνει η αρμόδια Επιτροπή (Επιτροπή Αλήθειας) για το Χρέος της Ελληνικής Βουλής - εκ μέρους της χώρας οδήγησε στην υπογραφή τριών δανειακών συμβάσεων, την επιβολή της δέσμευσης του συνόλου της περιουσίας του λαού (Δημόσια και Ιδιωτικής) και την απογύμνωση από όλες τις ασυλίες του Διεθνούς και Ευρωπαϊκού Δικαίου. 

 

 

Επιτροπή Αγώνα για το Μητροπολιτικό Πάρκο Ελληνικού
 
 

Share: